SLIDE1

Monday, April 9, 2012

Cita-Cita


Dengan harapan saya nak jadi
LECTURER

harapan lah kot..
lepas ni saya nak sambung belajar di UPM
insyaallah.. 

bukan di GSM. mahal sangat la, xmampu
GSO, mungkin la kot
saya nak tukar angin pulak.

UiTM dihatiku
UPM di mindaku

cececcecece!!

gaya gaya bakal lecturer yang digembar gemburkan

ni lecturer nak kena baling ngan kasut ni.

kalau saya buat gaya mcm ni sambil kenyit mata di hadapan student,
pasti mereka akan segera menyelesaikan tugasan saya.

*p/s: tugas awak adalah mengajar, bukan untuk mengedik
(aipppsss... baik!)

yang pasti bila menjadi seorang lecturer,
pasti saya akan sudi mendengar masalah student,
bukan terus memotong apa yang student nak cakap serta menganggapnya sebagai satu alasan..
dan masalah haruslah didengari dari mulut student itu sendiri..
bukan dari orang lain..

jangan tunggu konsep student harus cari lecturer,
kalau nak promosikan diri, lecturer yang harus cari student..

(konsep saya belajar dari dekan di sini!)

konsep ni diguna pakai, contohnya:
kalau lecturer nak naik pangkat menjadi AP
so kene ade student Master/PHD banyak dibawah bimbingan diorang.

(hikmah practikal disini, sejajar dengan cita-cita yang saya mahu ceburi. networking dengan lecturer pun dah banyak.. heheheheheheh!)

tapi betul kan apa yang saya bangkitkan?
sayangnya xsemua lecturer macam ni..
contohnya di universiti lama saya..
trima dengan pasrah
*mengeluh*

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...