SLIDE1

Thursday, February 14, 2013

Aku meminta

Aku meminta pada tuhan
Izinkan ibuku untuk hidup lama

Aku meminta pada tuhan
Pulihkan ayahku seperti sediakala

Aku meminta pada tuhan
Kurangkan beban sakit penat lelah orang tua ku,
Tidak apa kalau aku yang menerimanya

Aku meminta lagi pada tuhan
Ampunkanlah dosa mereka walau tak layak untuk aku meminta minta

Aku meminta lagi pada tuhan, dengan penuh rasa rendah diri dan keinsafan
Moga sampai syurga kami dipertemukan

Aku terus minta dan meminta dengan kesabaran
Agar ujian yang kami lalui berakhir dengan senyuman berukir kebahagian

Aku meminta merayu dan merintih pada tuhan
Agar seorang aku ini terampunkan
Agar seorang aku ini disedarkan
Agar seorang aku ini mampu mengurangkan dosa terpalit pada ayah ibuku
Agar seorang aku ini mampu
Mampu untuk segala yang telah kau tulis untukku

Ya Allah
Adapun permintaan hambamu ini keterlaluan
Hamba mu ini bersembah sujud
Agar rintihan ini didengarkan diperkenankan dan dipertimbangkan

Sembah rindu hamba hulurkan
Meski tak layak untuk sekelumit kasihan
Namun hanya kamu yang mampu
Memberi ketenangan, membalas rindu dan memberi erti cinta yang mendalam

Aku ini hina
Aku ini seorang pendosa
Sesungguhnya aku tak layak untuk meminta minta
Dan sudah terlalu cukup nikmat yang kamu berikan
Sehingga terkadang sungguh malu untuk aku meminta minta
Sungguh malu untuk aku mensia-sia

Sembah rindu hamba hulurkan
Mengemis simpati melalui doa
Dan sudah terlalu cukup untuk aku meminta minta


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...